ZGODBA USPEHA: Autentica v oddaji PRAVA !DEJA
Priložnosti je povsod dovolj, pravijo uspešni ljudje s pravimi idejami, le prepoznati jih moramo. Matjaž Primc je z inovativnostjo in znanjem našel alternativo množičnemu turizmu na Primorskem. Nastala je Autentica – turistično razvojna agencija, ki nudi avtentična enodnevna in večdnevna doživetja po Sloveniji in zamejstvu.
Sledi pogovor med Matjažem Primcem, direktorjem Autentice, ter voditeljico oddaje Prava !deja, Edito Cetinski Malnar o začetkih, srečnih naključjih ter zgodbi uspeha Autentice. Dostop do videa pogovora:
https://4d.rtvslo.si/AutenticaPravaIdeja
Dober večer, Matjaž Primc. Iz malih stvari delate velike zgodbe, avtentična doživetja na Primorskem. Kaj to pomeni?
Dober večer. To pomeni, da iščemo male, preizkušene ponudnike, male vinarje, pršutarne, oljkarje, ki ponujajo svoje produkte na pristen način. Izogibamo se večjim, klasičnim destinacijam in iz malih stvari, kot ste rekli, delamo velike zgodbe.
Tu gre za pohode, za kolesarske izlete, za avanture v jamah, na morju, na kopnem, po primorski, kulinarični izleti in tako naprej. In najpomembneje je, da vključujete domačine. kako sodelujete z njimi, z lokalnim prebivalstvom?
Ja, tako je. Z domačini najprej navežemo stik, potem se spoznamo, pogledamo in preverimo njihovo ponudbo, potem jih pripravimo na to, kako svoj produkt predstaviti in pokazati gostu. Mogoče tudi skupaj oblikujemo določene produkte.
In vodniki domačini so zagotovo bolj prepričljivi, kajne? Tako imate več pozitivnih učinkov. Ne le zadovoljne izletnike, ampak tudi domačine, ki tako kaj zaslužijo. Obenem pa z izleti prinašate življenje v bolj kot ne, pozabljene primorske starodavne vasice in pripomoremo k ohranjanju kulturnega izročila.
… VSE SE JE PRIČELO LETA 1998, V 15.000 KM ODDALJENI AVSTRALIJI
Idejo ste dobili leta 1998, ko ste šli z nahrbtnikom kot študent v Avstralijo. Kaj se je zgodilo?
Ja, res je. Tam sem bil navdušen nad ponudbo, ki so jo imeli v hostlih. Imeli so ponudbo eno, dvo ali pa trodnevnih izletov, na katere si se lahko prijavil. Ponujali so spoznavanje svoje okolice. Pomislil sem, da imamo tudi v Sloveniji, na Primorskem podobne atrakcije, ki bi jih lahko ponudili v obliki dobrih turističnih aranžmajev.
In ko ste ugotovili, da slovenski turistični delavci bolj kot ne slabo ali pa po večini ne sledijo sodobnim tržnim trendom, ste se odločili, da boste uresničili svojo idejo. In zdaj po sedmih letih odkar imate podjetje, za letos že načrtujete več kot četrt milijona evrov prihodkov. Torej gredo trendi v vašo smer?
Ja, res je. Opažamo, da se vsako leto, kljub krizi, povpraševanje povečuje. Ljudje so zelo dovzetni do izletov, navdušeni so nad njimi. Po priporočilih zadovoljnih strank in pa tudi drugače, dobivamo vsako leto več povpraševanja.
Ljudje smo prezasičeni in iščemo nove in nove stvari, predvsem pa mir in podeželje ponujata velik potencial za razvoj mehkega trajnostnega turizma. Poglejmo, kaj sodelavci, partnerji, ki sodelujejo z vami pri izvedbi teh programov, pravijo o podjetju.
Dokazujejo to, da je treba začeti predvsem s srcem,da je treba začeti s poslovno podjetniško idejo, v katero verjameš, v katero si prepričan, ni denar v ospredju, v ospredju je predvsem kvaliteta in prepričanje, vodilo, da lahko iz tega nekaj narediš dobro, boljše, kot dela to tvoja konkurenca.
Andrej Medved
Je človek, ki bi naredil vse in se na vsakem koraku trudi in se v vsakem trenutku trudi, da bi gost dobil tisto, kar si zasluži, največ.
Klavdijo Starc
Se prilagaja, če je nam kakšen problem, lahko on malo proba zamuditi ali pa pride prej s skupinami. Skupine so zadovoljne ena bolj kot druge.
Kristjan Katarinčič
Ekipa komplet Autentice je fenomenalna, ne samo Matjaž. Matjaž je kar se turizma tiče pravi profesionalec, še bolj, kot to pa vrhunski prijatelj, človek.
Samo Bratož
Začeli ste iz nič, le z znanjem iz Ekonomske fakultete v Ljubljani, kjer ste diplomirali in nekaj izkušenj, ki ste jih pridobili v podjetjih, kjer ste prej delali tudi v marketingu, predvsem pa z velikim entuziazmom. Ampak srečo ste imeli, da ste začeli v koprskem podjetniškem inkubatorju. Pravite, da vam je to zelo olajšalo delo na začetku, kako?
Predvsem smo skozi inkubator minimalizirali začetne stroške, se pravi, da ni bilo nobenih stroškov niti računovodstva. Najem pisarne je bil brezplačen, tako da smo se lahko posvetili izključno samo poslu. In tisti prvi dve leti, ko smo prebili v inkubatorju, so bili ključni, da smo potem po dveh letih oblikovali prave turistične aranžmaje in jih tudi potem začeli uspešno prodajati ter tako tudi samostojno živeti na trgu.
In znašli ste se tudi pri financiranju, koprska občina vam je pomagala z nepovratnimi evropskimi sredstvi. Kako ste jih uspeli pridobiti in koliko?
Tako je. Prijavili smo se na razpis za naj turistično novost leta 2008, takrat tudi zmagali, dobili 10 tisoč evrov nepovratnih sredstev in to nam je bila dobra finančna popotnica za naprej in smo jo dobro izkoristili in danes smo tam, kjer smo.
In kako ste pravzaprav začeli s temi izleti, kako ste pridobili domačine v te svoje programe?
Srečo sem imel, da sem imel izkušnje s podeželjem že prej, s kolegom Andrejem Medvedom sva ustanovila društvo Pangea, ki se je ukvarjalo z razvojem podeželja. Tam sem spoznal podeželje, spoznal domačine ter tudi videl, da ima podežlje Slovenske Istre pa tudi širše velik potencial za turizem. In ta potencial je bil popolnoma neizkoriščen. Dejansko smo bili prvi, ki smo vstopili na trg, prvi tudi ponudili te izlete. Ogromno so mi pomagali tudi domačini – pri odkrivanju novih destinacij, novih vasic, novih zgodb.
Od kod pravzaprav ideje dobite za te izlete?
Precej beremo, gledamo tudi na internet, veliko mi je v Slovenski Istri tudi pomagal g. Alberto Pucelj, žal pokojni že zgodovinar in pisec. On mi je povedal ogromno zgodb, tako da smo te zgodbe potem tudi vkomponirali v naše izlete.
Vsake stvari se lotite, tisti, ki vas dobro poznajo, pravijo, zelo premišljeno, postopoma, počasi, da poslušate svoj notranji glas. Zakaj se vam to zdi pomembno?
Rad se lotim stvari konzervativno. Se pravi, da ne grem z glavo skozi zid. Pravijo, da sem ziheraš in zaradi tega tudi vsako stvar pretuhtam, dosti se tudi posvetujem s sodelavci, s poslovnimi partnerji, z družino in se potem šele odločim.
In vam pride prav znanje z Ekonomske fakultete in izkušnje iz marketinga. Kako pravzaprav poiščete kupce ali oni poiščejo vas?
Kupci nas v glavnem najdejo preko spleta. Se pravi,da smo vložili precej energije in denarja v spletni marketing,poleg tega pa imamo tudi nekaj klasičnega marketinga, predvsem direktni marketing se je tukaj izkazal za zelo uspešnega.
Velik potencial so tudi potniki, ki pridejo s križarkami v koprsko luko, prav prejšnji teden je gospodarska zbornica podelila koprski občini priznanje Pomladni veter. Za letos spet načrtujejo za 80 tisoč potnikov. To je velik potencial. Se kaj povezujete z njimi?
Za te potnike bi bila vaša avtentična doživetja zagotovo nepozabna. Zanimivo, to me dosti ljudi sprašuje. Odločili smo se, da nekako potniške križarke pustimo pri miru.
Zakaj?
Predvsem zaradi konkurence, ki je tam. Tako da se mi posvečamo svojemu poslu, svojemu trgu in nam je to zaenkrat čisto dovolj.
Imate dovolj?
Ja.
Pogumno se podajate na tuje trge, v sosednjo Avstrijo. Najprej, kako se tam povezujete s tamkajšnjimi potencialnimi kupci?
Ja, tuji trg je zgodba zase. Zelo uspešno tržimo na slovenskem trgu, zdaj to prakso iz slovenskega trga bomo skušali prenesti na tuje trge, predvsem najti te nišne trge, ki bi bili interesantni za naše izlete. Na avstrijskem trgu smo se že povezali z eno našo zunanjo sodelavko, ki nam bo jaz upam da uspešno pripeljala kakšno skupino, drugače pa imamo že tudi pripravljena trženjska orodja za vstop na trg, moramo pa jih še do konca narediti.
Kakšna so ta trženjska orodja?
Kot sem prej rekel, gre za spletni marketing, spletna stran, ki mora biti prilagojena za tujega gosta in pa predvsem tudi direktni marketing, da točno vemo, koga targetirati.
Celoten intervju si lahko ogledate na sledeči povezavi: https://4d.rtvslo.si/AutenticaPravaIdeja
Aktualni izleti
Mnenja naših zadovoljnih strank
Si želite na nepozaben avtentičen izlet?
Prijavite se na naše e-novice
SPLOŠNI POGOJI POSLOVANJA | 031 337 339 | 05 611 79 62 | info@autentica.si | Vir fotografij: slovenia.info
© Vse pravice pridržane 2024 Autentica